Skip to main content
  • Wymagania systemowe

    Wymagania systemowe

    Wymagania systemowe:

    • obsługująca szyfrowanie 128 bitowe (SSL wersja 3)
    • włączona obsługa JavaScript,
    • kodowanie polskich znaków ustawione na tryb automatyczny lub Latin2 (ISO-8859-2)

    Przykładowe przeglądarki to:

    • Internet Explorer w wersji 11.0
    • Mozilla Firefox w wersji 41.0.2 (i wyższych)
    • Google Chrome 46.0 (i wyższych)
    • Opera w wersji 24.0 (i wyższych)

    Kodowanie polskich znaków:

    Kodowanie polskich znaków powinno być ustawione na tryb automatyczny bądź Europa Środkowa (ISO). W przeglądarce internetowej Internet Explorer zmianę lub sprawdzenie aktualnego kodowania można dokonać przechodząc do menu 'Widok' a następnie 'Kodowanie'. W kolejnym podmenu pojawi się lista dostępnych kodowań. Powinien zaznaczony być 'Automatyczny wybór' albo 'Europa Środkowa (ISO)'.Adobe Acrobat Reader- drukowanie wtórników oraz historii operacji wymaga zainstalowania oprogramowania Adobe Acrobat Reader w wersji minimum 8.0. a następnie postępować zgodnie z instrukcjami programu instalacyjnego.

    Aktualizacja certyfikatu Unizeto CERTUM Najnowsze przeglądarki internetowe posiadają certyfikat główny firmy Certum. Starsze wersje należy zaktualizować poprzez pobranie certyfikatu CA

    i zainstalowaniu w przeglądarce.Użytkownicy przeglądarki Internet Explorer powinni zaznaczyć:

    • Otwórz certyfikat z bieżącej lokalizacji
    • Instaluj Certyfikat

    ..:: Aktualizacja certyfikatów głównych ::..

    Ta pozycja aktualizuje listę certyfikatów głównych tego komputera do najnowszej listy zatwierdzonej przez firmę Microsoft w ramach programu Microsoft Root Certificate Program. Dodanie dodatkowych certyfikatów głównych do komputera zwiększa bezpieczeństwo przeglądania w sieci Web, poczty e-mail i aplikacji dostarczających kody, umożliwiając pracę w sposób bezproblemowy.

    Zalecenie zwiększające bezpieczeństwo wykonywanych transakcji

    Loguj się wyłącznie na stronie (https;//www.e.bsgrybow.pl). Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (adres strony musi zaczynać się od "https" oraz posiadać widoczny symbol kłódki) Bank nigdy nie przesyła linków do logowania na skrzynkę e-mail oraz nigdy nie prosi o podanie hasła. Takie wiadomości mają na celu wyłudzenie danych, a następnie za ich pomocą przejęcie środków finansowych klienta.

    Jeżeli do autoryzacji operacji w serwisie internetowym używasz kodów SMS, sprawdzaj, czy wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym jest zgodna z wykonywaną przez Ciebie operacją. Szczególną uwagę należy zwrócić na kwotę przelewu oraz numer rachunku konta bankowego.

    Nigdy nie należy podawać loginu, hasła, kodów jednorazowych na innych stronach internetowych.

    System operacyjny, z którego wykonywane są transakcje bankowe, musi być regularnie aktualizowany. Tyczy się to również systemów mobilnych, przeglądarek internetowych oraz klientów pocztowych.

    Ważne jest, aby chronić komputer przed szkodliwym oprogramowaniem. W tym celu należy korzystać z programów antywirusowych (z regularnie aktualizowaną bazą wirusów) oraz zapory internetowej (firewall), która kontroluje przesyłanie informacji do i z internetu. W przypadku korzystania z bankowości mobilnej należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu smartphone'a, tabletu itp (aktualizacje systemu operacyjnego, oprogramowanie antywirusowe).

    Nie instaluj programów ze źródeł, do których nie masz zaufania i podchodź ostrożnie do programów pobieranych z Internetu.

    Nie otwieraj załączników w wiadomościach e-mail od nieznanych nadawców.

    Zwróć uwagę podczas instalowania darmowych programów, wiele z nich posiada wbudowane aplikacje adware, które służą do wyświetlania reklam niezależnie od wykonywanych na komputerze czynności. Niektóre z nich wyposażone są również w moduły szpiegujące "spyware".

    Dbaj aby przeglądarka, z której korzystasz była zawsze aktualna, wraz z wtyczkami, które są w niej zainstalowane.

    Loguj się wyłącznie osobiście, nikomu nie przekazuj danych autoryzacyjnych.

    Regularnie zmieniaj hasło w serwisie internetowym. Bezpieczne hasło powinno składać się z wielkich i małych liter, cyfr i znaków specjalnych (np. , #, @, ?, &) i nie powinno być słowem występującym w słowniku, ani hasłem używanym w innych serwisach internetowych. Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła do serwisu internetowego, ani żadnych danych pocztą elektroniczną.

    Pamiętaj aby po wykonaniu czynności w serwisie internetowym, poprawnie się wylogować. Aby to uczynić należy w następującej kolejności wykonać operacje: kliknąć wyloguj się, a następnie wyłączyć przeglądarkę.

    Najpopularniejsze przeglądarki Mozilla Firefox, Chrome, Opera, Internet Explorer, posiadają szereg zabezpieczeń, np. filtr witryn wyłudzających poufne dane, które w istotny sposób chronią przed oszustwami w internecie i podnoszą poziom bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej. Oszustwa te, znane są jako "phishing" lub "wyłudzanie informacji". Polegają one zwykle na próbie nakłonienia nas do odwiedzenia fałszywej witryny internetowej, na której możemy być proszeni o podanie poufnych danych osobowych, loginów, haseł, itp

    Aby włączyć ochronę anty-phishingową w przeglądarce:

    • Chrome: Ustawienia -> Pokaż ustawienia zaawansowane -> W sekcji -> Prywatność -> zaznacz opcje: Włącz ochronę przed wyłudzeniem danych (phishingiem) i złośliwym oprogramowaniem.
    • Internet Explorer: Narzędzia -> Filtr witryn wyłudzających informacje i wybierz opcję "Włącz automatyczne sprawdzanie sieci Web".
    • Firefox: Narzędzia -> Opcje -> Bezpieczeństwo i zaznaczyć opcje: Ostrzegaj, jeśli witryny próbują zainstalować dodatki; Blokuj witryny zgłoszone jako stwarzające zagrożenie oraz Blokuj witryny zgłoszone jako próby oszustwa internetowego.
    • Opera: Narzędzia -> Preferencje -> Zaawansowane - Bezpieczeństwo, a następnie zaznaczyć opcję: "Włącz ochronę przed oszustwami i złośliwym oprogramowaniem".

    Zachęcamy do kontaktu pod numerami z Bankiem Spółdzielczym w Grybowie:

    • 18 440 86 50 - Centrala Grybów (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • 18 351 40 01 - Oddział Bobowa (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • 18 441 70 36 - Oddział Korzenna (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • 18 351 60 09 - Oddział Uście Gorlickie (opłata za połączenie wg taryfy operatora)

    Szczegółowy wykaz telefonów do poszczególnych placówek Banku znajduje się z zakładce "Placówki i bankomaty".

    Bank BPS

    Zachęcamy do kontaktu pod numerami z Bankiem Zrzeszającym BPS:

    • 0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 01
    Zastrzeżenia kart dla Klientów
    • 18 440 86 56 - Bank Spółdzielczy w Grybowie (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • 0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia według taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 51
    • samodzielnie na portalu www.kartosfera.pl

    Polecamy uwadze opracowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego Broszurę informacyjną opisującą aspekty bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej.

    Kontakt e-mail

    Aby się skontaktować z Bankiem można również wysłać email'a na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Znajdziesz nas też tutaj