Skip to main content
  • Koronawirus - informacje

Koronawirus - informacje

UWAGA!

Szanowni Klienci uprzejmie prosimy o stosowanie się do obowiązku zasłaniania ust i nosa w trakcie wizyty w placówkach Banku.

WSZYSTKO TO W TROSCE O NASZE WSPÓLNE BEZPIECZEŃSTWO.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Grybowie.

W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.

Godziny otwarcia Banku od dnia 03.08.2020 r. do odwołania

Centrala Grybów 7:30 -16:30

Oddział Bobowa 7:15 - 14:00

Oddział Korzenna 7:00 - 14:30

Oddział Uście Gorlickie 7:00 - 14:00

Sobota - bank nieczynny

W związku z istniejącą sytuacją uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2020 r. w godzinach 10:30 - 11:00 Bank wprowadza tak zwaną "Przerwę techniczną". W tym czasie wszystkie placówki Banku będą chwilowo zamknięte.

Punkt Kasowy w Grybowie
ul. Grunwaldzka 29
tel. (18) 445 00 39
Czynny: od poniedziałku do piątku
w godzinach 8 :00 do 15 :30, przerwa 12:00 do 12:30

Punkt Kasowy w Florynce
Sklep Delikatesy CENTRUM
tel. (18) 447 15 20
Czynny: od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 do 15:00, przerwa 10:30 do 11:00

Punkt Kasowy w Krużlowej
Krużlowa Wyżna 180
tel.(18) 445 13 40
Czynny: poniedziałek, piątek
w godzinach 7:45 do 14:15

Punkt Kasowy w Ptaszkowej
Ptaszkowa 505
tel. (18) 445 53 00
Czynny: wtorek, czwartek
w godzinach 8:00 do 15:00, przerwa 10:30 do 11:00
Bankomat 24H

Punkt Kasowy w Stróżach
Stróże 597
tel. (18) 445 09 37
Czynny: od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 do 15:00, przerwa 10:30 do 11:00

Punkt Kasowy w Siedliskach
Szkoła Podstawowa
Czynny: poniedziałek, piątek
w godzinach 7:30 do 13:00, przerwa 10:30 do 11:00

Punkt Kasowy w Śnietnicy
Śnietnica 72
Czynny: od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:15 do 14:15

Punkt Kasowy w Łęce
Stacja Paliw Mobruk
tel. (18) 444 37 69
Czynny: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek
w godzinach 7:30 do 10:30

Punkt Kasowy w Ropie Ropa 868
Plac Firmy Transportowej BOG TRANS
Czynny: od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:15 do 14:15

WSZYSTKO TO W TROSCE O NASZE WSPÓLNE BEZPIECZEŃSTWO.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Grybowie

BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Zwracamy się z prośbą o ograniczenie wizyt w Oddziałach i zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z:

  • bankowości internetowej eBankNet i eCorpoNet,
  • płatności kartami,

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub email zgodnie z wykazem dostępnym pod linkiem: ..:: wykaz ::..

PŁATNOŚCI I PRZELEWY 

Rekomendujemy:

  • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej,
  • realizowanie płatności telefonem lub kartą – optymalnie z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych,
  • w miarę możliwości realizowanie zakupów przez Internet,

Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Systematycznie uzupełniając ważne informacje.

Umożliwiamy bezpłatne zawieszenie/odroczenie spłaty rat kredytów dla klientów indywidualnych. Zawieszenie/odroczenie dotyczy kredytów hipotecznych oraz kredytów gotówkowych. Dotyczy spłat rat kapitałowych, kapitałowo-odsetkowych i odsetkowych na okres do 6 miesięcy na wniosek Kredytobiorcy z możliwością wydłużenia okresu kredytowania o okres zawieszenia/odroczenia spłat rat.

Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty rat kredytu?
Opcja zawieszenia/odroczenia spłaty kredytu jest dostępna dla Kredytobiorców, którzy uzasadnią konieczność zawieszenia/odroczenia spłaty kredytu pogorszeniem swojej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią koronawirusa.

Jak należy uzasadnić konieczność zawieszenia spłaty kredytu?
We wniosku należy wskazać w jaki sposób pogorszyła się sytuacja finansowa Kredytobiorcy i jak to wpływa na konieczność zawieszenia/odroczenia spłaty rat. Bank nie będzie wymagał składania dodatkowych dokumentów i zaświadczeń potwierdzających aktualną sytuację finansowo-gospodarczą Kredytobiorcy.

W jaki sposób można wnioskować o zawieszenie spłaty kredytu?

Wnioski o zawieszenie spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:

  • adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – należy załączyć skany wypełnionych i podpisanych formularzy,
  • listownie/kurierem na adres: Banku Spółdzielczego w Grybowie, 33-330 Grybów, Rynek 13 z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”,
  • w Oddziałach Banku Spółdzielczego w Grybowie,

W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku Spółdzielczego w Grybowie mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.

Czy rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty rat kredytu jest płatne?

Rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty kredytu jest bezpłatne i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.

Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:

  • w Oddziale Banku,
  • korespondencyjnie,

Podpisanie aneksu korespondencyjnie

    1. aneks otrzymają Państwo wiadomością zwrotną na wskazany we wniosku adres email,
    2. prosimy o wydrukowanie aneksu w dwóch egzemplarzach, podpisanie egzemplarzy zgodnie ze wzorem podpisu złożonego podczas zawierania umowy kredytowej,
    3. wysłanie dwóch podpisanych oryginałów aneksu przesyłką kurierską na adres:
      Bank Spółdzielczy w Grybowie, 33-330 Grybów; Rynek13
      z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”

lub

zrobienie skanu lub zdjęcia i odesłanie na skrzynkę email, a po odwołaniu stanu epidemii w kraju, w uzgodnionym później, bezpiecznym terminie Kredytobiorca dostarczy aneks do placówki Banku.

  1. Bank niezwłocznie odeśle drugi egzemplarz aneksu na adres korespondencyjny.

W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku Spółdzielczego w Grybowie mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.

Gdzie znajdę wniosek o zawieszenie spłaty kredytu?

Zarząd Banku Spółdzielczego w Grybowie

  

Szczegóły rozwiązań dla przedsiębiorców, rolników oraz wspólnot mieszkaniowych

Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania powalające m.in.: odroczyć ratę kredytu lub odnowić okres kredytowania.

Proponujemy zawieszenie:

  • spłaty raty kapitałowo-odsetkowej na okres do 6 miesięcy,
  • części kapitałowej na okres do 6 miesięcy – odsetki płatne w terminach wynikających z umowy kredytu,
  • raty odsetkowej na okres do 6 miesięcy,

Zastosowane odroczenia terminu spłaty może spowodować:

  • wydłużenie okresu kredytowania o zastosowany analogiczny okres odroczenia,
  • po okresie prolongaty pozostałe raty zostaną równomiernie powiększone o odroczone płatności,
  • w przypadku odroczenia w spłacie odsetek – płatność jednorazowa w uzgodnionym terminie,

Odroczenie terminu spłaty raty kredytu może dotyczyć:

  • kredytów obrotowych,
  • kredytów inwestycyjnych,

udzielonych w PLN.

Jeżeli kredyt był zabezpieczony gwarancją BGK i wnioskują Państwo o wydłużenie okresu kredytowania, należy równolegle złożyć stosowny wniosek o udzielenie gwarancji BGK wraz z załącznikami, który uwzględni wydłużenie okresu kredytowania i gwarancji.

Wniosek o udzielenie gwarancji KFG wraz załącznikami znajduje się poniżej:

Wnioski o zawieszenie terminu spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:

  • adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – należy załączyć skany wypełnionych i podpisanych formularzy,
  • listownie/kurierem na adres: Banku Spółdzielczego w Grybowie 33-330 Grybów; Rynek 13 z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”,
  • w Oddziałach Banku Spółdzielczego w Grybowie,

Bank z tytułu odroczenia terminu spłaty kredytu nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji.
Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.

Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:

  • w Oddziale Banku,
  • korespondencyjnie,

Podpisanie aneksu korespondencyjnie

    1. aneks otrzymają Państwo wiadomością zwrotną na wskazany we wniosku adres email,
    2. prosimy o wydrukowanie aneksu w dwóch egzemplarzach, podpisanie egzemplarzy zgodnie ze wzorem podpisu złożonego podczas zawierania umowy kredytowej,
    3. wysłanie dwóch podpisanych oryginałów aneksu przesyłką kurierską na adres:
      Bank Spółdzielczy w Grybowie, 33-330 Grybów; Rynek13
      z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”

lub

zrobienie skanu lub zdjęcia i odesłanie na skrzynkę email, a po odwołaniu stanu epidemii w kraju, w uzgodnionym później, bezpiecznym terminie Kredytobiorca dostarczy aneks do placówki Banku.

  1. Bank niezwłocznie odeśle drugi egzemplarz aneksu na adres korespondencyjny.

W okresie zawieszenia/odroczenia spłaty rat kapitałowo-odsetkowych Bank będzie w dalszym ciągu naliczał odsetki od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu, zgodnie z warunkami umowy kredytowej co będzie skutkowało wzrostem całkowitego kosztu kredytu.

W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku Spółdzielczego w Grybowie mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Grybowie

Szanowni Klienci

W związku z decyzją Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zawieszeniu międzynarodowych połączeń lotniczych i kolejowych, związaną z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS Cov-2(Covid-19) i wynikającym z powyższego fizycznym brakiem banknotów obcych walut w polskim systemie bankowym, informujemy, że Bank nie będzie dokonywać zasileń gotówkowych w walutach obcych. Ograniczenie w tym zakresie dotyczy wszystkich banków w Polsce. Na bieżąco realizowane są jednak przelewy bezgotówkowe w obrocie dewizowym. Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, oferujmy jednak możliwość wypłaty środków z rachunków walutowych w walucie polskiej po atrakcyjnym kursi w stosunku do stawek średnich Narodowego Banku Polskiego.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Grybowie

Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.

Jak działają oszuści?

  • Używają komunikatów i fałszywych informacji związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
  • Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców.
    W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych.
  • Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się na swoją nagłą trudną sytuację.

Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia
w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

Pamiętaj, że:

  • jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych
  • sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank
  • zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym.

Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:

https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa

Prosimy również o zapoznanie się z poniższymi komunikatami Policji i CERT.pl:

Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl –Bankowe Centrum CyberbezpieczeństwaZBP ostrzegają przed  oszukańczymi  ogłoszeniami  związanymi  np.  potrzebą  zapłaty  za  szczepionkę  przeciwko koronawirusowi  COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientówzdeponowanych  w  bankach jako tzw. „rezerw krajowych NBP”.

W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i MasterCard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.

W związku z tym od 20 marca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.

Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.

UWAGA!!!

    • cały czas obowiązuje tak zwany LIMIT KUMULATYWNY:

Po wykonaniu przez Klienta transakcji zbliżeniowych bez PIN, których wartość spowoduje przekroczenie kwoty 200 zł, Klient otrzyma odmowę wykonania transakcji. Wówczas powinien włożyć kartę do czytnika terminala, wprowadzić kod PIN i transakcja zostanie wykonana (pod warunkiem, że karta jest aktywna, na rachunku są dostępne środki oraz PIN jest poprawny). Każde zrealizowanie transakcji z PIN powoduje reset licznika i rozpoczęcie zliczania sumy 200 zł od nowa.

Znajdziesz nas też tutaj